reklama

Ako je to s policajnou ochranou?

Kto vie, ako na to? Konkrétne ako je to u nás s policajnou ochranou? Kto má na ňu právo? Napríklad aj ja vtedy, keď pôjdem od milenky a bude ma naháňať nasrdený manžel? A kto za to zaplatí? Ak niekto pozná odpoveď, prosím o vysvetlenie v diskusii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pred viac ako týždňom, v nedeľu podvečer, ma zaujal obrázok pri zvolenskej Malej stanici. Nevidel som ho prvý raz. Skupina policajtov - mestských i štátnych - sprevádzala skupinku banskobystrických fanúšikov, ktorí pricestovali vlakom na hokejový zápas do Zvolena. Pred zápasom ich došikovali zo stanice na zimný štadión, po zápase naspäť. Či takúto službu poskytli aj tým, ktorí pricestovali inými dopravnými prostriedkami (autobusmi, autami), neviem. Môžeme polemizovať o tom, či policajti chránili hosťujúcich fanúšikov od útokov domácich, alebo ich úlohou bolo zabrániť tomu, aby sa niečo nezomlelo a aby si skalní nevybúrili svoje emócie aj na nevinných, alebo na ich majetku. Mňa zaujal fakt, že na skupinku asi 40 fanúšikov dohliadal zhruba rovnaký počet policajtov. Ironicky by som mohol napísať, že si každý policajt mohol zobrať toho „svojho“ pekne za ručičku, zašikovať ho na štadión i priviesť späť ku vlaku, a pri zdupľovanej irónii by mu ešte mohol kúpiť lístok - na hokej i na vlak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak či onak, policajti museli venovať tomuto problému (?) zhruba štyri hodiny. Určite to nebola lacná sranda. Navyše, ak boli títo policajti v bežnej službe, nemôžeme vylúčiť, že chýbali inde, a ak boli zavolaní do služby na úkor svojho voľna, cena za takéto „divadlo“ iba narastá.

Zaujíma ma, ako je to vlastne? Kto má právo na takúto ochranu? A kto za ňu platí? Pritom to zvolenské policajné nasadenie bolo určite menšie, aké býva na rizikových zápasoch, napríklad na futbale v Trnave, Dunajskej Strede či Bratislave. (Na vlastnej koži som ho nezažil, poznám to len z fotiek a televíznych šotov). Úprimne: nechce sa mi hrabať v zákonoch, v nariadeniach a vo všetkom, čo s touto témou súvisí. Verím, že sa nájde niekto, kto mne (ale nielen mne) na túto otázku odborne odpovie. Tipujem, že sa to hradí zo štátnej kasy. Má azda právo na takúto ochranu každý, kto si zmyslí niečo zorganizovať? Má právo na takúto ochranu - napríklad - aj majiteľ baru, v ktorom hučí diskotéka a promile i adrenalín v krvi návštevníkov majú stúpajúcu tendenciu? A znova s dávkou irónie: Aj vtedy, keď sa budem vracať zo susednej dediny od frajerky alebo od milenky, mám nárok na policajnú ochranu pred ohrdnutými mládencami alebo žiarlivým a nasrdeným manželom? Alebo vtedy, keď večer zatúžim poprechádzať sa sporo osvetlenými zákutiami mesta...?

Jozef Sliacky

Jozef Sliacky

Bloger 
  • Počet článkov:  249
  •  | 
  • Páči sa:  3x

59-ročný muž s energiou a dôverčivosťou mladíka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu