reklama

Viete, čo má spoločné mandarínka s „pukaným“ vajcom?

Hoci moja otázka je možno skôr prvoaprílová ako predvianočná, po dnešnej mojej skúsenosti musím napísať, že je aktuálna a bojím sa, že bude ešte aktuálnejšia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Dovolím si zverejniť len dva malé postrehy z dnešného mrazivého, ale vďaka slnečným lúčom celkom príjemného dňa.

My, skôr narodení, si pamätáme na rady na banány alebo mandarínky. Vy, neskôr narodení, to možno vidíte asi tak, ako sme my vnímali gagy nemých grotesiek. Ale život - a ten dnešný zvlášť - nie je žiadna groteska (chcel som napísať slovo na s, ale asi by som zase porušil kódex). Dnes som videl rad na - „pukanie“ vajcia. Jedna dôchodkyňa sa mi priznala, že prišla do predajne už o ôsmej a čakala do desiatej, kým tie „pukanie“ vajcia priviezli a kým prišla na rad. „Už sa mi stalo, že som tu stála hádam hodinu a keď som mala prísť na rad, už sa mi neušlo.“ Preto si dnes ráno privstala, aby bola medzi prvými. Podľa jej názoru tieto lacné, „pukané“, teda poškodené vajcia nakupujú aj do okolitých reštaurácií, preto sa za nimi len tak zapráši.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O dve hodiny neskôr sa mi na zastávke posťažovala iná dôchodkyňa, odhadujem tak osemdesiatnička. V jednom nemenovanom supermarkete si urobila skromný nákup. Mlieko, jogurt, chlieb, cibuľu, pár mrkvičiek... Tak, aby to mohla zaplatiť a v slabých rukách odniesť. Priložila si do košíka aj zelerovú vňať, ktorú ktosi odtrhol a nechal pohodenú na pulte. „To sa nesmie!“ stroho ju upozornila predavačka, vybrala z jej košíka tú hrsť vňate, ktorou si chcela stará pani ochutiť polievočku, a šmarila ju do odpadu.

Nuž, čo dodať? Divíme sa potom, že takto „vycvičení“ ľudia s nostalgiou spomínajú na roky prežité v socializme, že preklínajú „demokraciu“, a že ľahko uveria tomu, kto im nasľubuje hory - doly, hoci im by stačilo, aby nemuseli vstávať skôr len preto, aby sa postavili do radu na „pukané“ vajcia, alebo aspoň to, aby si mohli s nákupom odniesť ako „bonus“ kúsok petržlenovej alebo zelerovej vňate. Bez zazerania, bez výčitiek...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akási smiešno-smutná je dnešná doba.

Jozef Sliacky

Jozef Sliacky

Bloger 
  • Počet článkov:  249
  •  | 
  • Páči sa:  3x

59-ročný muž s energiou a dôverčivosťou mladíka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu